“La campanya solidària de Jabil amb els malalts d’Alzheimer ha estat iniciativa del mateix personal de l’empresa”

per Redacció

Leandre Aymerich Director d’Operacions per Europa de Jabil Packaging Division

Entrevistes

A la imatge, Leandre Aymerich amb el puzle solidari dissenyat per Jabil.
A la imatge, Leandre Aymerich amb el puzle solidari dissenyat per Jabil. | Núria Caro

Pregunta: Què duu Jabil a involucrar-se en un projecte solidari com el que heu promogut amb l’Associació de Familiars d’Alzheimer (AFATE)?

Resposta: La nostra és una de les empreses més importants del territori i, com a tal, des que vaig assumir la seua direcció, entre les meues prioritats hi ha hagut la voluntat clara i decidida de continuar implicant-nos amb tot allò que passa en el nostre entorn més immediat. Les empreses avui no poden viure d’esquena a la realitat social, per una qüestió de responsabilitat amb la societat. Més enllà del meu convenciment, Jabil, com a grup multinacional, sempre ha demostrat un compromís amb diversos programes de col·laboració en les comunitats on està implantada. Aquesta, per tant, és una vocació compartida per Jabil a tots els nivells, que es traduïx en un programa de responsabilitat social anomenat “Jabil Care” implantat arreu del món. 


P: Per què han optat per canalitzar la seua solidaritat amb els malalts d’Alzheimer?

R: Buscàvem una altra manera de col·laborar. Som conscients que hi ha moltes maneres de ser solidaris amb entitats i associacions que promouen projectes de suport a col·lectius amb diferents tipus de problemàtiques. Estem en una ciutat i un territori on el voluntariat i la solidaritat han esdevingut un element clau i cohesionador de la societat, i des de Jabil volíem participar-hi d’alguna manera. La decisió es va prendre de manera conjunta per l’empresa, a partir de diferents propostes que van posar sobre la taula els companys del departament de Recursos Humans. El nostre objectiu és que cada any fem una acció similar amb una de les moltes entitats i associacions del territori. 


P: L’Alzheimer és una malaltia que malauradament ha tocat la porta de moltes famílies.

R: Efectivament. Cada any, segons l’OMS es diagnostiquen 10 milions de nous casos d’Alzheimer a tot el món. Només a Catalunya, estem parlant de 86.000 nous malalts cada any. Aproximadament, una de cada deu persones de més de 65 anys patix la malaltia. Aquesta és una realitat molt dura. És, per tant, una malaltia que ens interpel·la a tots com a societat i sobre la qual és important que tothom prengue consciència. 


P: El projecte que han posat en marxa l’han tirat endavant conjuntament amb l’Associació de Familiars d’Alzheimer de les Terres de l’Ebre (AFATE).

R: Sense ells no hauria estat possible. I aquí vull reconèixer el treball silenciós però constant que fa AFATE amb els malalts i amb les seues famílies. Només els que ho viuen saben del desgast físic i emocional que suposa per a les persones que estan al costat de la persona malalta. 


P: En què consistix el puzle solidari que ha dissenyat Jabil?

R: Jabil és líder en la fabricació d’envasos mitjançant la injecció de plàstic. Hem volgut aprofitar la nostra expertesa per a dissenyar i crear un element, procedent de material reciclat, que reunís alhora dos condicions que consideràvem prioritàries quan ens vam embarcar en este projecte solidari: que generés complicitats entre la ciutadania mitjançant la sensibilització vers la malaltia, i, sobretot, que fos una eina útil per al malalt i la seua família. 


P: Com s’ha dissenyat?

R: Tenint en compte l’opinió i els consells dels professionals que treballen cada dia amb els malalts d’Alzheimer. Hem escoltat psicòlegs, terapeutes, familiars i també malalts. Més enllà de donar suport al col·lectiu, hem volgut crear un producte que pogués ajudar d’alguna manera en els tractaments de rehabilitació cognitiva del pacient. Confio que este puzle siga una eina efectiva.


P: Com es pot aconseguir este puzle?

R: AFATE, que és qui coneix i tracta amb els malalts i les seues famílies al territori, és qui s’encarregarà de fer arribar el material a cadascun d’ells. 


P: De quina manera s’ha implicat el personal de Jabil en esta iniciativa?

R: Amb molt d’entusiasme. Perquè és un projecte que ha nascut de dins de l’empresa i en el qual han participat activament els treballadors i treballadores. El personal de Jabil és el nostre actiu més important i, per tant, tenim clar que quan es tracta de posar en marxa projectes col·laboratius com este han de tenir-hi un paper protagonista. Sense la implicació de l’equip humà de Jabil, este puzle solidari no hauria estat possible. Tant en el disseny, com en la fabricació, decoració i packaging, tot ha estat realitzat per personal de Jabil de manera desinteressada, emprant en la tasca temps del seu oci personal. 


P: El projecte solidari de Jabil amb AFATE es complementa amb un concert que es farà a Tortosa el proper 21 de setembre.

R: Efectivament, hem organitzat, juntament amb AFATE, un concert Tribut a Queen a mode de catalitzador d’esta campanya solidària, amb l’objectiu que tota la ciutadania prenga consciència que l’Alzheimer és una malaltia que està present en moltes famílies. Tant el concert com els puzles que Jabil ha elaborat volen contribuir a fer més visible esta situació i a que els pacients i els seus familiars senten més proper l’escalf de la societat. Cal destacar també la col·laboració de l’Ajuntament de la ciutat amb la cessió de l’espai i la implicació desinteressada per part de la Banda Municipal de Música de Tortosa, integrants del Cor LaBinota, i els cantants i músics Carlos de López, Manel Miró, Pablo Díaz, Jorge Mendoza i Juanjo Grau. Des d’aquí voldria mostrar el nostre agraïment, sense ells tot això no hauria estat possible.


P: Plásticos Castellá era una empresa familiar que ha acabat formant part de la multinacional Jabil. Què en queda d’aquell origen local?

R: Queda el més important, que és el caràcter, l’essència i la manera de fer. L’origen de Plásticos Castellá és familiar i força humil. La tenacitat, la capacitat de treball i la visió d’aquells empresaris pioners de Tortosa va convertir aquella empresa en un referent del seu sector, que després s’ha acabat convertint en Jabil. Algú pot pensar que una vegada t’has convertit en un grup multinacional s’ha perdut allò que va fer singular Plásticos Castellá. Doncs bé, la campanya solidària de l’Alzheimer ha estat possible precisament perquè no hem perdut ni la singularitat, ni la capacitat de treball, ni la il·lusió, ni l’arrelament al territori i a la societat, que és tot just a qui ens devem. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article