“Som un gran país amb valor afegit; no hem de ser un país de low cost”

per Òscar Meseguer

Joan Font director general de Bon Preu

Entrevistes, Edició Paper Setmanari l'Ebre

“Som un gran país amb valor afegit; no hem de ser un país de low cost”
“Som un gran país amb valor afegit; no hem de ser un país de low cost”

Joan Font va protagonitzar el Cafè Cambra que organitza la Cambra de Comerç de Tortosa amb la conferència "Com competir amb èxit en un mercat de gegants", davant de representants del teixit empresarial ebrenc i de polítics com l'alcaldessa de Tortosa i l'alcalde d'Amposta.

 

 

Pregunta: Què ha transmès als empresaris ebrencs?

Resposta: És molt important que els empresaris siguem conscients que un país ric, equilibrat i cohesionat depèn del fet que hi haja bones empreses, que generen inversió i llocs de treball i paguen impostos.


P: Realment és possible competir en un mercat de gegants?

R: Totes les empreses hem de buscar el nostre lloc en el mercat. Nosaltres competim en un mercat d’empreses molt més grans que nosaltres, però hem de fer-ho més bé que estes empreses per a ser preferits pels consumidors. En el disseny del nostre model comercial, hem de veure on podem ser millors que els competidors.


P: En què ho són?

R: Producte fresc, competitivitat en preus, gestió de botigues, assortiment de marques de referència... Totes les empreses, si volem ser rendibles i tirar endavant, hem de lluitar pels factors de preferència del consumidor i perquè uns determinats factors siguen sostenibles en el temps. No podem diferenciar-nos en coses que potser d’aquí a sis mesos el competidor ens copiarà o farà millor que nosaltres. 


P: El producte de quilòmetre zero és un d’estos factors a l’Ebre?

R: Aquí este factor ens funciona especialment bé. Els olis del territori, els vins de la Terra Alta... el consumidor actualment valora molt tot això. 

 

P: Es pot dir que encara hi estan en expansió?

R: Ja hem comprat uns terrenys a Alcanar per a fer-hi un Esclat nou. Vam obrir a Ulldecona i Tortosa; vam remodelar Móra la Nova, Deltebre i la Ràpita... i farem més coses. Enguany facturarem uns 1.350 milions i creiem que en el territori ens hi caben molts més punts de venda. A les Terres de l’Ebre fa set o vuit anys no hi teníem res i ara els establiments ens hi funcionen especialment bé. 


P: No deu ser fàcil.

R:  És possible. No parlem de coses estranyes. Depèn de la potència del teu model. I no en som una excepció. A Europa hi ha moltes companyies, com Bon Preu, que fonamenten el model en la proximitat i en les expectatives del consumidor, i moltes no són multinacionals. Si tens establiments molt competitius, és fàcil. No ens és difícil diferenciar-nos en segons què i en relació a segons qui, i hi ha un perfil
de consumidor que ens preferix a nosaltres. 


P: Encara que siga pagant una mica més...

R: Marca per marca,  som igual de barats que el més barat.


P: Com valora l’actual moment de l’economia?

R: Pel que fa a consum, juny i juliol van ser més fluixos, i agost i setembre van tornar a funcionar millor. Hi ha hagut una certa baixada del turisme, però no hi ha hagut caiguda de part del consumidor del país. 


P: Doncs estem en una etapa de certa precarietat...

R: Les rendes laborals s’han encallat, sí; i això dificulta el consum en general i el del lleure en particular, però sóc positiu. Som un gran país, amb bones empreses, bon producte... amb moltes coses per a millorar, però molt competitiu. Hi ha gent que està exportant a grans dosis, i està exportant producte amb valor afegit. No hem de ser un país de low cost.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article