“Ha estat un honor i un orgull poder ajudar Ana Carrasco a fer història”

Mario Princep Mecànic de l’equip de la primera dona campiona mundial de motociclisme

Entrevistes

“Ha estat un honor i un orgull poder  ajudar Ana Carrasco a fer història”
“Ha estat un honor i un orgull poder ajudar Ana Carrasco a fer història”

Ha col·laborat amb el DS Júnior Team, Mario Princep Ferré (Campredó, 5/1/1976), formant part com a mecànic de l’equip, que ha culminat una excel·lent temporada amb el títol mundial per equips i l’individual de la pilot murciana Ana Carrasco 

 

L'equip DS Júnior Team, dirigit pel mallorquí David Salom, va aconseguir tancar la temporada 2018 amb el títol de campió del món per equips dins la categoria Supersport 300 del Mundial de Superbikes. Protagonista destacada va ser la pilot murciana Ana Carrasco, amb el seu títol mundial, primera dona a guanyar un certamen d'este nivell en el motociclisme. Als seus punts s’hi van sumar els del pilot sud-africà Dorren Lourerio, quint del Campionat del Món. Mario Princep forma part de l’equip de mecànics.

 


Com es va produir la teua incorporació al DS Júnior Team? 

Va ser enguany, David Salom em va oferir l’oportunitat de començar esta aventura amb ells, la possibilitat em va semblar interessant i vaig acceptar.


El títol d’Ana Carrasco ha tingut molt de ressò, al ser la primera dona campiona, i això suposo que encara li dona més mèrit? 

És tot un honor i orgull. La veritat és que m’ha fet molt feliç. A més, estic especialment content per haver ajudat que Anna s’emportés el títol i que haja fet història.


Com la veus en el futur? 

Encara pot arribar molt més lluny. Per a poder aconseguir el títol i competir al nivell que ho fa, ha treballat i s’ha sacrificat molt, quan va començar va haver de superar moltes dificultats. Però també si s’esforça al màxim, Dorren  Lourerio té un gran futur.


Quina responsabilitat tens a l’equip?

La meua feina era de mecànic de l’equip, a les motos d’Anna i l’altre pilot, el sud-africà Dorren, però en el DS Júnior Team, ens ajudem tots i treballem junts, som una pinya.

 

Quina és exactament la teua feina durant un cap de setmana de competició?

Tinc bastanta feina, s’ha de fer tot el muntatge de box, estructurar i fer les motos, i després el treball específic de cada pilot, però com comentava abans, ens ajudem tots i quan acaba la feina d’un, ajudem l’altre.


Amb quines competicions has viatjat amb l’equip?

Amb les proves del Campionat del Món de Supersport 300.


Què significa per a tu poder ser mecànic del DS Júnior Team?

Sobretot poder formar part d’un grup de gent meravellosa, i a més poder aportar la meua experiència a l’equip.


Fa temps que et dediques a la mecànica de motos?

Amb el meu germà Ramon tenim un taller a Tortosa, però sempre he estat molt a prop dels circuits, les carreres i les activitats de la competició, i al taller intentem plasmar la nostra experiència del circuit, amb la feina ben feta. Les carreres són una activitat afegida, intento traure temps per a tot, i gaudir de cada moment d’una activitat que m’apassiona, però el més important és compartir el màxim temps possible amb la meua esposa i el meu fill.


Imagino que amb l’equip hauràs viatjat molt, deus portar molts quilòmetres? 

Molts, però viatjar és interessant, aprens de la gent que coneixes, dels seus costums i tarannà, totes molt respectables, i amb les quals has de conviure.


En tants de viatges hauràs acumulat un bon nombre d’anècdotes?

Uf, la veritat és que moltes, necessitaríem molt d’espai per a fer una recopilació de les més curioses.


Havies competit abans com a pilot, tens algun tipus d’experiència en campionats?

Sempre he estat vinculat amb el món del motor i als circuits. Del 2009 al 2013 vaig competir en proves de velocitat, i vaig aconseguir algun campionat, com les Pirelli Stock Sèries, Campionat de Resistència de Catalunya, i en l’actualitat, quan disposo de temps, encara vaig a fer tandes i algunes vegades gaudeixo de piques amb clients de la botiga.


I a la família, què li sembla esta activitat com a mecànic del DS?Imagino que pots dedicar menys temps a la família.

Sí, però m’agrada i ho respecten, soc conscient que es tracta d’una activitat que em roba temps al seu costat, per això agraeixo molt la seua comprensió i tolerància.


I com es compagina el treball amb l’equip i la faena del taller?

El meu germà, ajudat per Xavi i Jordi, em cobrixen molt bé quan marxo per a la disputa d’alguna carrera, ens organitzem bé i formem un gran tàndem.

 

Tens altres aficions?

Restaurar motos exclusives, veure carreres per la televisió i estar amb la família.

 

Què faràs la pròxima temporada?

El projecte 2018 ja ha finalitzat, ara cal veure com enfoquem el 2019, però el meu principal projecte és l’educació del meu fill.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article