Salut defensa mantenir l'atenció continuada i d'urgències a l'Hospital Comarcal d'Amposta

El Departament argumenta que el model actual permet compartir recursos i accedir a proves complementàries de forma més directa

Terres de l'Ebre

Pla general dels professionals de primària d'Amposta reclamant amb cartells que el CAP presti l'atenció continuada d'urgències
Pla general dels professionals de primària d'Amposta reclamant amb cartells que el CAP presti l'atenció continuada d'urgències | Jordi Marsal

ACN Amposta .- El Departament de Salut ha sortit en defensa del model d'atenció continuada i d'urgències centralitzada a l'Hospital Comarcal d'Amposta que els professionals de l'atenció primària han qüestionat arran de la posada en marxa del nou CAP. En un comunicat difós després de la protesta aquest divendres al migdia a les portes del centre, la Regió Sanitària de les Terres de l'Ebre ha refermat la voluntat de mantenir una organització que, assegura, permet compartir "recursos estructurals per garantir la seva eficiència i eficàcia en l'atenció urgent als pacients de la seva àrea d'influència". El personal del CAP ha lamentat que, tot i disposar d'una ala dedicada específicament a les urgències al nou edifici, aquestes es continuaran prestant a l'Hospital, malgrat el col·lapse actual amb temps d'espera al voltant de les sis hores.

Segons el comunicat difós pel Departament, en el model en vigor cada dispositiu assumeix amb els seus professionals el nivell d'atenció que es requereixi d'acord amb el nivell de triatge que es termini en el moment de la recepció al pacient. Això, asseguren, permet diferenciar físicament els nivells d'atenció de cada dispositiu "però col·laborant mútuament i compartint l'estructura i serveis complementaris que es facilitin des del propi hospital".

Un model utilitzat a altres llocs de Catalunya que, corroboren, funciona des de fa anys a Amposta i que ara ha estat objecte d'una revisió per "garantir les condicions necessàries" per al seu correcte funcionament, garantint la "continuïtat assistencial" mitjançant el registre a la història pròpia de cada àmbit, disposar de les "estructures necessàries per a la comoditat dels professionals", amb un horari d'atenció continuada de vuit del vespre a vuit del matí. Dins d'aquesta franja, un triatge envia els pacients de complexitat inferior a l'equip d'atenció primària i els més complexos a les urgències de l'hospital. L'accessibilitat i resolució de proves complementàries en aquest entorn, sostenen, és superior, per la possibilitat a accedir a analítiques i radiografies per resoldre el cas.

La directora dels serveis territorials de Salut a les Terres de l'Ebre, Mar Lleixà, ha assegurat que l'aplicació d'aquesta organització de l'atenció continuada a Amposta des de l'Hospital " es fa amb garanties tant per als professionals, amb les condicions de guàrdia necessària, com per als usuaris". També ha assenyalat que l'atenció continuada dels nivells de complexitat inferiors comptarà, a partir de juliol, amb un nou equip de professionals que se sumarà a l'actual. La Regió Sanitària, però, s'ha compromès a fer un seguiment i avaluació d'aquest model "conjuntament amb els professionals" per prendre decisions en funció dels resultats que s'obtinguin.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article