Un equip de la URV dissenya un experiment en línia per a mesurar el coneixement del vocabulari català

Hi ha participat la professora de Santa Bàrbara Pili Ferré

per Redacció N.B.

Terres de l'Ebre

Un equip de la URV dissenya un experiment en línia per a mesurar el coneixement del vocabulari català
Un equip de la URV dissenya un experiment en línia per a mesurar el coneixement del vocabulari català | cedida

Investigadors del Grup de Recerca en Psicolingüística de la URV, amb la planera Pili Ferré (al centre de la imatge) de protagonista han desenvolupat una aplicació que permet mesurar en menys de cinc minuts les paraules que coneixen els parlants catalans.

L’aplicació té forma de joc i s’hi presenten a l’atzar paraules existents en català i paraules inventades. El jugador només ha de decidir si la paraula existeix o no. L’objectiu dels investigadors és mesurar el vocabulari dels parlants del català i, a partir d’aquí, desenvolupar eines com proves estandarditzades de vocabulari o mesures objectives de la complexitat de la llengua, entre d’altres. El joc està dirigit a tots els parlants del català, siga quina siga la variant del català que parlen, i visquen on visquen. Està dirigit tant a parlants nadius com a aprenents del català com a segona llengua. La partida dura cinc minuts i en finalitzar-la es coneixen al moment els resultats, que permeten al jugador tenir una estimació del percentatge de paraules que coneix del català, així com comparar el seu nivell de coneixement amb el de la resta de la població. D’esta manera, si l’usuari compartix la puntuació obtinguda a les xarxes socials es pot reptar amics, familiars i coneguts, a veure quantes paraules coneix cadascú i col·laborar a més en la difusió del projecte.

El joc es planteja com una oportunitat per a conèixer noves paraules, ja que, quan acaba la partida, l’aplicació oferix la possibilitat de consultar les paraules que s’han fallat al Diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans (DIEC2). Es poden fer tantes partides com es vulga per a provar de millorar la puntuació, i el joc és accessible tant des d’ordinadors personals com des de dispositius mòbils. La informació recollida es desarà de forma anònima, únicament amb finalitats científiques. En els quatre primers dies es van superar els 100.000 voluntaris

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article