El Video Art Game (VAG) és un projecte sobre la indústria del videojoc i l’oci digital fora de les grans conurbacions i, segons els seus ideòlegs, pretén, a mitjà termini, “garantir la retenció i atracció de talent que vulga viure en una zona rural com és el delta de l’Ebre però col·laborant amb la gran indústria”.
El projecte compta amb tres fases: el VAGexperience, un esdeveniment anual amb activitats culturals; el VAGChallenge, que sorgirà de la primera trobada de programadors impulsada per l’Escola de Noves Tecnologies Interactives (centre adscrit a la Universitat de Barcelona) i per diferents comunitats educatives que fomentaran equips pluridisciplinaris; i, en tercer lloc, en l’última fase, la IncuVAGdora, amb el repte de desplegar efectivament el primer hub tecnològic rural del país, que s’ubicaria a Amposta.
Segons els impulsors, el futur hub tindria l’avantatge d’estar situat en una zona geogràfica entre Barcelona, València i Saragossa, però a la vegada en una zona tranquil·la, amb dos parcs naturals i la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre, que pot “propiciar el desenvolupament creatiu”.
Els dies 4 i 5 d’octubre arrencaria el projecte amb la primera VAGExperience a Amposta, una cita que segons VAG ja compta amb la implicació d’institucions públiques com l’Ajuntament d’Ampostas, el CEC, la Secretaria General de Joventut o el Departament d’Indústria de la Generalitat de Catalunya, entre altres institucions públiques i privades, així com amb el suport de “personatges de renom dins del món dels videojocs”.