Freshly, l’empresa emergent d’arrels ebrenques que triomfa amb la cosmètica natural i ecològica

L’empresa va irrompre al mercat ara fa 4 anys i ha basat la seua estratègia en la venda en línia. A la tardor obriran la seua primera botiga física al centre de Barcelona.

per Clàudia Ruiz

Terres de l'Ebre

Imatge dels tres fundadors de Freshly Cosmètics: Miquel Antolín de Batea, Joan Miralles d’Amposta i Mireia Trepat de la Noguera.
Imatge dels tres fundadors de Freshly Cosmètics: Miquel Antolín de Batea, Joan Miralles d’Amposta i Mireia Trepat de la Noguera. | cedida

Tres jóvens –la Mireia Trepat de la Noguera, Joan Miralles d’Amposta i Miquel Antolín de Batea– són els protagonistes de l’aventura empresarial de Freshly Cosmètics, l’empresa emergent que triomfa a internet amb la producció i venda de cosmètica natural i ecològica.

Tots tres van compartir els estudis d’enginyeria química a la Universitat Rovira i Virgili, de Tarragona. Un cop acabats, van iniciar la seua vida laboral amb experiències diferents. Veient que esta nova etapa no els acabava d’omplir, van decidir retrobar-se per a engegar junts un projecte empresarial innovador.

La idea de negoci no va arribar fins que la mare del Miquel els va encendre la llum. Des de Batea dedicava la seua afició a l’elaboració de sabons casolans, és a dir, a partir de les espècies que troba al seu voltant, des de lavanda, romaní o oli d’ametlla. “Es van adonar que en el mercat, la cosmètica està plena de components que afecten la salut de la nostra pell. Així que van decidir revolucionar la cosmètica innovant en el model de negoci per uns productes més saludables i naturals” explica Elena Herrera, la Brand Manager de Freshly Cosmetics. 

Freshly Cosmetics, que va irrompre al mercat al febrer del 2016, va passar en només 3 anys de llançar a vendre des de la web 5 referències a més de 32. En només 5 mesos van arribar a facturar fins a 52.000 euros. Actualment s’hi troben tres gammes de productes, de capil·lars, facials i corporals: “Freshly no només és cosmètica natural, sinó que entre d’altres, s’hi suma el valor afegit de les concentracions d’actius naturals i ecològics perquè millore de forma efectiva la salut de la pell”. De fet, els seus productes contenen més del 99,0% amb concentracions excepcionals d’actius naturals i ecològics. Davant d’estos valors també s’hi troba el respecte cap als animals i el medi ambient, utilitzant un tipus d’embalatge reutilitzable i reciclable. Actualment el seu mercat es troba a Espanya (península i Illes), Portugal, Itàlia, Regne Unit i França. “Sí que esperem augmentar la notorietat de marca en un futur, de fet, només fa quatre mesos que vam expandir-nos a França i estem tenint molt bona acollida per la comunitat francesa”, comenta la Brand Manager.

Les seues oficines centrals es troben ubicades al Tecnoparc de Reus: “Primer es van instal·lar en un despatx per a dues persones i a mesura que ha anat creixent l’empresa s’ha anat adquirint més espai, la qual cosa ha estat molt motivador, perquè hem pogut veure com el que estem creant cada cop es fa més gran, i gràcies a això ha augmentat el nombre de persones que formen l’equip de Freshly”. Actualment hi formen part de l’equip unes 90 persones amb l’augment de nous productes, la gestió de diferents projectes, l’expansió internacional i la creació de noves marques. 

Les arrels terraltines, però, també han deixat petjada. Actualment tenen obert un centre logístic a Gandesa, de més de 600 m2 i des d’on treballen 21 persones. 

 

L’èxit de l’e-commerce

Des dels seus inicis el treball s’ha basat íntegrament en la venda dels productes per internet. Esta ha estat la seua clau de l’èxit, perquè el model 100% en línia els ha permès que, tot i no estar instal·lats en el centre neuràlgic de Catalunya, poguessen ampliar vendes a través de l’e-commerce i controlar tot el procés des de la formulació del producte fins a l’entrega del client. “Som plenament conscients que tot això s’ha aconseguit gràcies a la forma en què ens comuniquem amb el client final i és que gràcies a ser un model en línia hem pogut vendre arreu d’Europa”, afegix Herrera. 

A la tardor, però, s’obrirà la primera botiga física de Freshly, al carrer Portaferrissa 34, de Barcelona: “Fa poc més de tres anys que vam crear la marca i el que ens ha impulsat a fer-ho ha estat l’escolta activa de la nostra comunitat creixent. Feia mesos que portàvem preparant el projecte, però la nostra comunitat, sense saber que ho estàvem fent, ens ho demanaven molt sovint. Quan vam llançar la notícia va ser tot un èxit entre el nostre públic”. Este serà el gran repte que li espera a l’empresa emergent, per a experimentar si un projecte 100% en línia triomfa també a peu de carrer

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article