Eufònic tanca la vuitena edició amb un èxit rotund

Aquesta edició ha deixat noves propostes com Eufònic Pro o els espectacles audiovisuals a l’Auditori Sixto Mir de La Ràpita

per Redacció

Cultura

Eufònic tanca la vuitena edició amb un èxit rotund
Eufònic tanca la vuitena edició amb un èxit rotund | Dani Canto

Eufònic, Arts sonores i visuals a les Terres de l’Ebre va tancar ahir al migdia la seua vuitena edició amb un sonat final de festa al Xiringuito del Suís, un nou espai Eufònic a peu de platja que es va deixar envair pels sons càlids i tropicals de Sonido Tupinamba i el magnetisme indiepop de Confeti de odio. Una doble proposta musical, oberta a tothom que va servir per tancar quatre dies intensos en què l’art sonor i visual més avantguardista i trencador ha deixat sentir la seua ona expansiva a Sant Carles de la Ràpita per on han passat més de 4.000 espectadors, quan encara hi ha actives dues instal·lacions artístiques durant una setmana més.

Una trentena de concerts i actuacions i una cinquantena d’artistes han portat fins a les Terres de l’Ebre una combinació de propostes que van des de l’experimentació sonora, com la de Sam Aaron que va fer vibrar amb dígits escrits en temps real al públic del Mercat Vell, fins a l’indie de culte d’El Petit de Cal Eril o La Estrella de David. Però especialment ovacionats pel públic han estat els espectacles audiovisuals a l’auditori Sixto Mir, una de les novetats d’Eufònic d’aquest 2019, que es mantindrà i ampliarà la propera edició. Així Push 1 Stop & Wiklow van impressionar el públic amb la peça Membrane, una projecció immersiva tridimensional de fum i projeccions lumíniques amb textures de galàxies i geometries impossibles. I també Alex Augier amb el seu _nybble_, l’altra proposta d’espectacle tridimensional d’enguany. “Són propostes que costen molt de muntar i que es puguin veure en les condicions més ideals, i ha estat un plus que s'hagin pogut veure aquí”, afirma Vicent Fibla, director del festival.

Una altra novetat d'enguany ha estat l'impuls d’Eufònic Pro, espai per a compartir experiències al voltant no només de les arts sonores i visuals sinó també de les arts digitals i la cultura contemporània en general que ha sabut connectar professionals del territori amb professionals de fora, ja siguin nacionals o internacionals. Una proposta que també es mantindrà de cara properes edicions.

El concert ambient sota les estrelles de William Basinski a l’Observatori de l’Ebre de Roquetes i en un altre extrem, la mescla deliberada de grime, hip-hop i dancehall amb lemes feministes de Lady Lykez, al pavelló de la Ràpita han estat altres moments estel·lars de l’Eufònic 2019, sense deixar d’esmentar altres propostes com els concerts de Nil Ciuró o Yamila a l’Església Nova, la inauguració al carrer amb l'espectacle "A vore" de Sònia Gómez & Astrio o les propostes més experimentals al Mercat Vell com el resultat de la residència artística de Clara Brea, amb Lo Pati, o els concerts d'Aalbers o Gambardella.

 

Instal·lacions fins al 15 de setembre

D’altra banda, fins al 15 de setembre es podran visitar a Lo Pati – Centre d’Art Terres de l’Ebre les instal·lacions Phase Transition de Kathy Hinde, sobre el desgel dels pols i el canvi climàtic; i Piedras del camino, d’Oscar de la Fuente, que emet a través de pedres subtretes momentàniament el paisatge sonor del camí de sirga entre Amposta i Deltebre.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article