Alcanar ha estat l'escenari de la primera jornada participativa pel disseny del Pla estratègic de serveis socials 2020-2024

Treball, Afers Socials i Famílies aposta per uns serveis socials universals, propers i orientats a la prevenció

per Redacció

Terres de l'Ebre

Alcanar ha estat l'escenari de la primera jornada participativa pel disseny del Pla estratègic de serveis socials 2020-2024
Alcanar ha estat l'escenari de la primera jornada participativa pel disseny del Pla estratègic de serveis socials 2020-2024 | cedida

La directora general de Serveis Socials, Meritxell Benedí, la directora territorial de Treball, Afers Socials i Famílies a Terres de l’Ebre, Rosanna Fatsini, i la regidora d’Ensenyament, Polítiques d’Igualtat i Afers Socials i Famílies de l’Ajuntament d’Alcanar, Maribel Ramon, han presentat en aquest municipi del Montsià la primera sessió participativa del Pla estratègic de serveis socials 2020-2024.

El Departament, en col·laboració amb la Secretaria de Transparència i Govern Obert, impulsa aquest procés participatiu amb jornades arreu del territori per escoltar i incorporar aportacions i expectatives dels agents socials implicats. Amb la participació de professionals dels ens locals i d’entitats que operen a les Terres de l’Ebre, s’han posat a debat les actuacions i els objectius que conformen les cinc palanques de transformació del Pla estratègic de Serveis Socials:

  • Les persones i les professionals: motors del sistema
  • La vertebració i la reorganització: millor qualitat i integració
  • L’acció comunitària i la prevenció: un sistema més proactiu
  • La governança i el coneixement: decisions basades en l’evidència
  • La intersectorialitat: intervenció holística

 

El futur Pla estratègic de serveis socials ha d’esdevenir un full de ruta per planificar, reorganitzar i actualitzar el sistema català de serveis socials, per tal que s’adapti a l’escenari que han dibuixat els canvis sociodemogràfics, econòmics i tecnològics. En aquest sentit, el Pla vol cohesionar, universalitzar i fer més àgil el sistema català de serveis socials, que sigui més efectiu i que garanteixi una atenció centrada en la persona i la seva interacció familiar i comunitària. Per aconseguir-ho, el document detalla prop d’una seixantena d’objectius a assolir en els propers 4 anys i més de 140 actuacions.

En el decurs de la seva intervenció, la directora general de Serveis Socials ha explicat que amb el futur pla la ciutadania disposarà d’un model d’atenció social més proper i adaptat a les seves necessitats, proactiu, preventiu i comunitari. “L’objectiu és que totes les persones empadronades a Catalunya coneguin el seu centre de serveis socials i el seu professional de referència”, ha destacat.

D’altra banda, també ha insistit en que és necessari intensificar la prevenció per evitar o retardar tant com sigui possible la institucionalització: “Hem de veure el sistema de sistema de serveis socials com un element preventiu, igual que veiem el sistema de salut”. En aquest sentit, el document de bases posa l’accent en actualitzar i flexibilitzar els models d’atenció de tot el sistema, així com en impulsar els sistemes preventius: l’acció comunitària, l’atenció a les famílies, la infància i la joventut, i la promoció de l’autonomia personal.

Per acabar, Meritxell Benedí ha recordat que les treballadores del sistema català de serveis socials i les entitats són “l’actiu més important que tenim” i ha destacat que “la vostra participació en aquesta sessió posa de manifest la vocació i el paper protagonista que heu de tenir en la planificació i avaluació del sistema”.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article