Paciencia Harbour: roba de l'Ebre a tot el món

Mercè i Jordi Adell i Roger Pedret Dissenyadors ebrencs

per M.P

Terres de l'Ebre, Tortosa

Paciencia Harbour: roba de l'Ebre a tot el món
Paciencia Harbour: roba de l'Ebre a tot el món

Tres joves ebrencs, Mercè i Jordi Adell i Roger Pedret, han creat Paciencia Harbour, una marca de roba independent i amb
caràcter.

Roger Pedret (Tortosa, 1990), llicenciat en ADE, és el coordinador general dels World Sports Games Tortosa 2019 i professor associat de màrqueting a la URV.

Mercè Adell (Amposta, 1991),
llicenciada en ADE i Econòmiques, ha estat molts anys treballant al
sector serveis i anàlisis de riscos i fa uns mesos es va incorporar a la
gerència de l'empresa familiar.

Jordi Adell (Amposta, 1996) està cursant
Màrqueting i Gestió Comercial i actualment està treballant al departament internacional d'ESIC com a consultor.

 

 

 

Com va nàixer la idea de crear Paciencia Harbour? 


Mercè: El nostre cap sempre està donant voltes amb possibles oportunitats de negoci. Un dia a la platja del Trabucador estàvem pensant què fer amb els quatre euros que teníem estalviats. I després de donar-hi voltes vam pensar que potser seria divertit fer les nostres pròpies espardenyes, ja que cada estiu ens compràvem moltes espardenyes però tots els anys eren iguals. 

Jordi: El món de la moda m'apassiona, però és un món efímer. A Paciencia Harbour volem que els nostres productes transcendisquen, sempre intentem buscar dissenys nous, teles totalment diferents que ens facen únics i especials.    


Va ser difícil arrancar?

 

Roger: Es va fundar fa un any més o menys; per tant, podem dir que estem celebrant el nostre primer aniversari. Si et diem que ha estat fàcil, t'estaríem enganyant. Tens mil entrebancs abans no comences a tindre el producte comercialitzat. 

Mercè: A banda de tots els temes burocràtics també et sorgixen problemes tan simples com quin nom li donem a la marca, quin logo creem que siga impactant o que identifique la marca. I quan ho tens i vas a registrar la marca, et trobes que el nom ja està agafat o que el logo és molt paregut al d'una altra marca i tornes a començar de zero.
Jordi: També el tema dels proveïdors és molt complicat. És difícil tenir un poder de convicció perquè puguen fer la nostra petita producció. Però al final tot es resumix en la il·lusió que destines al projecte i en l'equip que tens al costat.


La marca es pot trobar en algun lloc físic o només en línia?


Roger: La nostra idea de negoci de Paciencia Harbour és una botiga en línia. Va nàixer amb la idea que des de l'altra punta del món es puguen comprar espardenyes o roba feta a les Terres de l'Ebre i Catalunya. Però està clar que no hem de defugir de les botigues físiques tradicionals i de cara a l'any vinent volem tenir els nostres productes a diferents espais multimarca.

Mercè: Ara estan molt de moda els “markets” que se celebren a tot arreu. Gràcies al producte diferent que tenim hem pogut entrar a markets molt importants dintre d'este sector, com ara Palo Alto Market a Barcelona o el White Summer a la Costa Brava, entre molts d'altres de les Terres de l'Ebre que també hi participem. Este també és un punt fort de negoci per a nosaltres.


Texanes, espardenyes i bàsics amb caràcter. Expliqueu-nos quin és l'estil de la marca.

 

Mercè: volem roba còmoda i divertida amb molts colors i que la porte poca gent. No volem anar tots vestits igual. El que ens diferencia són les teles, que les comprem pel món, la nostra idea és poder viatjar i a cada lloc comprar teles que representen la identitat d'aquell país.

Roger: Crec que ho has definit molt bé: texanes, espardenyes i bàsics amb caràcter. Per què tots hem d'anar en un jersei blau bàsic? Per què les espardenyes sempre són blanques, vermelles, etc...? És aquí on entrem nosaltres, fem un jersei blau però que tingue una butxaca amb tela ètnica o que simplement només tingue el fil cosit simulant una butxaca. 

 

A quins valors va associada la vostra marca? Amb l'esperit jove i independent?

 

Mercè: Totalment. No volem lligams, volem ser lliures i decidir per nosaltres. Volem sentir-nos joves constantment, volem viatjar i fer les coses amb mooooolta paciència. Volem tenir cura de tot el producte però decidir nosaltres el que ens agrada fer i comprar. Volem transmetre la llibertat a tot el món.


I per què aquest nom?


Roger: Et podríem ensenyar la llibreta on tenim els possibles noms i logos i estaríem tres dies comentant-te anècdotes i els motius perquè no van acabar sent cap d'ells [riuen tots tres].

Mercè: El nom inicial era Santa Paciència. Va sortir de la forma més natural i és que en aquesta recerca de noms i logos, una tarda vam soltar una frase molt típica d'aquí: “santa paciència per a trobar un nom en cara i ulls” i ens va agradar. És cert que després, quan vam voler registrar la marca ja estava ocupat, però ens va agradar tant el concepte de paciència que vam quedar-nos amb ell. Pegant-li voltes per a completar el nom, com que la nostra primera reunió formal va ser al moll del Trabucador vam decidir ficar-li Harbour, que en anglès vol dir moll o port.


El vostre punt fort són les xarxes socials, especialment Instagram. És esta xarxa social clau a l'hora de donar a conèixer un producte?


Mercè: La veritat és que hem tingut sort de nàixer a l'era digital. Instagram ens ha obert moltes portes. Ens compra i escriu gent de tot el món. 

Jordi: Avui en dia no hi ha una eina més potent que les xarxes socials per a donar-se a conèixer. Instagram s'ha convertit en el número 1, ha estat capaç de reunir tots els aspectes que la gent buscava: imatge, immediatesa i tendències. Amb este toc mediterrani i fresc hem aconseguit amb menys d'un any arribar als 11 mil seguidors. 


Com veieu la indústria de la moda a la xarxa?  


Mercè: Internet és un mitjà però no la solució. La gent encara vol sortir, tocar, provar i comprar. A Internet la competència és molt més agosarada, si no estàs ben posicionat a Google no destaques. D'aquí a uns anys si surten els emprovadors digitals, serà un verdader avanç per a poder vendre en línia.

Roger: El creixement de marques de venda per Internet és a causa de la facilitat que tenim avui en dia per a moure'ns pel món virtual. Tot és molt més accessible i barat que fa uns anys enrere. La indústria de la moda seguirà tenint presència als nostres carrers perquè tenir una botiga al centre d'una ciutat et dona també molt de reconeixement de la marca.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article