HomeSocietatEls serveis socials de Tortosa han realitzat gairebé 4.000 actuacions en el...

Els serveis socials de Tortosa han realitzat gairebé 4.000 actuacions en el 2017

L’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Tortosa va fer durant el 2017 un total de 3.974 atencions, va obrir 509 nous expedients i en va atendre 2.236 d’actius. La regidora Maria Jesús Viña ha destacat que no hi ha hagut un augment de la demanda dels serveis sinó una millora de l’eficiència d’aquesta assistència, que gestiona un equip de 13 professionals, a més dels personal de projectes público-privats i de serveis específics. L’alcaldessa Meritxell Roigé ha posat en valor algunes de les iniciatives socials de les quals Tortosa ja és referent, com és el projecte ‘Aigua Consum Zero’, amb una vintena de beneficiaris als quals es controla el consum diari d’aigua per detectar si els ha passat alguna cosa. En els dos últims anys també es fa especial incidència sobre la pobresa energètica, controlant cas per cas el consum de famílies amb dificultats econòmiques, buscant fórmules per reduir-los la factura i implementant millores perquè tinguin un subministrament més eficaç i més segur.

Els equips bàsics d’atenció social de l’Ajuntament de Tortosa han tramitat 121 expedients per dependència, amb 93 nous plans individuals d’atenció (PIA). També es continua treballant amb el Projecte especial d’acompanyament i atenció a la gent gran del nucli antic, amb 67 usuaris, i amb el Projecte ‘Sempre Acompanyats’, que es treballa juntament amb Creu Roja i l’Obra Social ‘la Caixa’. S’atenen 48 casos de persones d’edat avançada que viuen soles.

Per altra banda, el Centre Obert Sant Francesc, d’atenció a infants i adolescents, va atendre un total de 43 joves. Aquest servei canviarà enguany, com ha explicat la regidora Maria Jesús Viña i ampliarà les 35 places actuals passant a tenir 16 places per a infants de 0 a 3 anys, 55 per a adolescents i 25 per a famílies.

El Servei d’Atenció a les Dones (SIAD), l’any passat va atendre 90 dones, 44 van rebre assessorament psicològic i 50 assessorament jurídic. El Servei d’Acollida i Atenció d’Urgència, adreçat a dones sotmeses a situacions de violència masclista i als seus fills, i també amb cobertura per a totes les Terres de l’Ebre, va atendre 5 dones i 2 menors.

Quant a recursos bàsics, el menjador social “Mossèn Sol” va atendre un total de 88 persones, mentre que la casa d’acollida va allotjar 1.862 transeünts. De manera complementària el menjador social de Càritas va oferir dinars a 24 persones grans dins del programa “Compartim Taula”, que presten les residències Onada i Sant Miquel Arcàngel.

Pel que fa a les necessitats d’alimentació de persones que es promou de manera coordinada amb altres entitats de la ciutat, el 2017 es van atendre 378 famílies pel programa ‘Tiquet Fresc’ i 297 per ajuts d’urgències socials. En aquest sentit, la tipologia d’ajuts més requerida és la d’aliments frescs, seguida dels subministraments, habitatge i altres com farmàcia o llet infantil.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

3 + 5 =

Últimes notícies