Si bé el Servei Català de Trànsit ha començat a tramitar la restricció de circulació de vehicles pesants al tram ebrenc de l’N340 entre Peníscola i l’Hospitalet de l’Infant (també entre Altafulla i Vilafranca), no hi ha notícies de l’altra mesura vinculada a aquesta anunciada fa un any amb l’objectui d’alleguerir de trànsit i pressió la carretera nacional: l’aixecament de les barreres de l’autopista per als residents que fessen desplaçaments interns d’anada i tornada amb vehicles lleugers. Una mesura, consensuada entre el govern espanyol i la Generalitat, que havia de beneficiar als centenars d’ebrencs que utilitzen l’eix viari de la costa cada dia per anar a treballar o per oci, i que havia d’eixugar parcialment el greuge que arrossega el territori en no tenir cap alternativa gratuïta d’altes prestacions a l’N-340 o a l’AP-7.
Fonts del Servei Català de Trànsit sostenen que, de moment, esta opció no s’ha començat a tramitar, cosa que “no vol dir que no es faça en un futur”, però sense data. Tenint en compte que la concessió d’aquest tram de l’AP-7 s’acaba a finals del 2019 i que l’Estat ha dit, amb dos governs diferents, que no renovarà la concessió, si el retard en l’aplicació és important, potser ja no pagarà la pena.