HomeAgriculturaLa Terra Alta inicia la campanya de verema i es consuma com...

La Terra Alta inicia la campanya de verema i es consuma com una de les dos del país que més creix

La Terra Alta seguix en estat de gràcia. La celebració, el passat mes d’abril, del concurs Garnatxes del Món, va exhibir a nivell internacial l’idil·li que viuen els cellers de la comarca amb la garnatxa blanca, la varietat insígnia del territori, amb la concentració d’un terç de la producció mundial als dotze poblets de la comarca.

Des de fa pocs dies, el ritme és frenètic a la Terra Alta. Els agricultors s’afanyen a recollir i tornen a casa amb la posta de sol amb les mans brutes de most. És l’hora de recollir el treball de tot l’any, i de portar el raïm fins als cellers i les cooperatives, des d’on es desprèn l’olor incomparable de les primeres fermentacions. L’olor que anuncia l’arribada de la tardor.
Enguany, la producció es preveu que augmente respecte a l’any passat i se situe al voltant dels 37.000 milions de quilos; a més, la qualitat experimentarà una millora sensible. El president del Consell Regulador de la Denominació d’Origen Terra, Joan Arrufí, assegura que “la maduració del cep ha sigut bona i regular, i ha arribat al moment adequat”, no com en els últims anys, quan la campanya es va haver d’avançar fins a mitjans del mes d’agost. Este augment de la producció, que girarà al voltant del 10 i el 15 per cent respecte  de l’any passat, serà gràcies “al reg de suport i a les pluges de la primavera”. Les primeres varietats de collir-se són les blanques, com la garnatxa blanca i el cabernet sauvignon o el merlot. I s’acabarà el proper mes amb les varietats negres, fins que finalitze amb el “morenillo”.

 

Este augment, en quantitat i en qualitat, serà una nova empenta per a consolidar la Terra Alta com una marca pròpia que cal tenir cada cop més en compte al mercat interior, i també en

La Terra Alta va ser la DO catalana que més va créixer durant el 2017

l’àmbit internacional. La DO Terra Alta va ser la DO catalana que més va créixer l’any passat.
Arrufí destaca que “la Terra Alta és una de les DOs amb més identitat pròpia”. “Quan algú compra un vi de la Terra Alta, rep una història, una forma de fer, de parlar i de pensar. I cada vegada hi ha més gent que vol escoltar les nostres històries”, manté Arrufí.

Per a fer este pas endavant i generar una marca amb personalitat pròpia, el president de la DO assegura que “s’ha invertit en comunicació” i en “estratègies de nous mercats”. “Sense treballar la comunicació i l’arribada a nous mercats, la collita i l’elaboració no tenen tant sentit”, destaca Arrufí.

Vins més ben valorats

Una de les claus del creixement de la Denominació d’Origen ha estat l’obertura de nous mercats a l’estranger. “Cada vegada són més els distribuïdors que demanen vi de la Terra Alta i, sobretot, estan disposats a comprar i acceptar vins més cars”, destaca Arrufí. En este sentit, destaca que “és clau” que “el producte siga cada vegada més valorat i els pagesos puguen vendre el raïm més car als cellers, i els celleristes puguen posar el producte al mercat a un preu elevat, com una referència de qualitat”.

Els vins terraltins cada vegada tenen més acceptació al mercat internacional

Per a acabar de definir i consolidar la identitat pròpia de la Terra Alta caldrà “seguir treballant en una direcció concreta els propers anys”, destaca Arrufí. Per això, “caldrà que a la comarca hi seguisca havent un consens ampli sobre cap on volem anar i les estratègies per a treballar en els propers anys” 

El procés català, positiu per als vins del país

Pel que fa a la situació política que viu el país, el president del Consell Regulador ha assegurat que ha estat “positiu” per a les vendes durant l’últim any. Ha estat un potenciador de vendes de vi català al mercat interor, i les onze DOs de Catalunya juntes han superat en

La Terra Alta concentra un terç de la producció mundial de garnatxa blanca

vendes el gran competidor, com són els vins de la Rioja. “Amb esta situació política, sembla que la gent fa una mirada als productes de casa, que potser no sabien que existien o no els tenien tan valorats, i ara veuen que són productes de qualitat”. D’altra banda, destaca el fet que els mercats internacionals seguixen acceptat els productes catalans  i no hi ha hagut efectes al mercat de la resta de l’Estat.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 32 = 42

Últimes notícies