L’Estat, disposat a reactivar la tramitació de les variants de Gandesa i Corbera

En una reunió amb el senador Miquel Aubà, el secretari d’Estat d’Infraestructures s’ha compromès a desencallar les declaracions d’impacte ambiental de la Nacional 420 per Gandesa i Corbera d’Ebre.

Terres de l'Ebre

La construcció de les variants de Gandesa i Corbera es podria reactivar.
La construcció de les variants de Gandesa i Corbera es podria reactivar.

El nou Govern de l’Estat podria començar a treballar en les noves declaracions d’impacte ambiental de les variants de la Nacional 420 per Gandesa, Corbera d’Ebre i Riudecols. Després que les declaracions anteriors caduquessen l’any 2011, la tramitació havia quedat paralitzada i ara, segons el senador d’ERC, Miquel Aubà, el Govern estatal ha mostrat “bona sintonia”, i el projecte es podria reactivar en els propers mesos.


Aubà va posar sobre la taula la problemàtica de les variants en una reunió amb el nou secretari d’Estat d’Infraestructures, el socialista Pedro Saura. Assegura que va mostrar la seua disposició per a “reactivar” la construcció de les variants. Per això, des de la Secretaria d’Estat, es demanarà un informe a l’Advocacia de l’Estat perquè detalle quin procediment legal i administratiu s’ha de seguir a partir d’ara. “S’ha de veure en quins termes s’hauria d’actualitzar la Declaració d’impacte ambiental que va caducar al 2011: si se n’ha d’adjudicar una nova redacció, si ho pot fer l’empresa que la va redactar llavors, i altres termes”, explica Aubà.


El senador explica que estaran “atents” i supervisaran que este procediment es reactive. Tot i això, ha destacat “la bona sintonia” de nou secretari d’Estat amb el projecte. 

Un cop estiga aprovada la Declaració d’impacte ambiental, es podrà obrir el procediment d’adjudicació de les obres i, un cop estiga resolt, començar-ne la construcció. En este sentit, Aubà ha lamentat que “es va deixar caducar la Declaració d’impacte anterior” en unes obres que “havien tingut partides pressupostàries importants, però que incomprensiblement, el Govern de l’Estat no va considerar prioritàries i no va voler tirar endavant”.

 


A-68

El Butlletí Oficial de l’Estat publicava este mes d’agost l’aprovació definitiva del tram de l’autovia A-68 entre Valldelagorfa i Fuentes de Ebro. Es tracta de l’autovia que ha d’unir Saragossa amb el mar.


Des de la Cambra de Comerç de Tortosa, han reclamat que l’autovia es desdoble per la Terra Alta i es puga unir a la C-12. El senador Miquel Aubà també va posar sobre la taula este tema, davant el secretari d’Infraestructures. “Es tracta d’una carretera llargament reivindicada i que pal·liaria una part del dèficit d’infraestructures a la comarca”, destaca Aubà.


La resposta va ser que actualment està en fase d’estudi el desdoblament de la via per Vinaròs. Des d’Esquerra, però, asseguren que promouran un front comú perquè este estudi puga incloure també la viabilitat que el desdoblament de la carretera puga passar per l’Ebre. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article