Belly Run, el ‘Mario Bros’ de les Terres de l'Ebre, supera en dies les 10.600 descàrregues

El jugador ha de superar els nivells ambientats en poblacions ebrenques que inclouen promoció cultural i turística

Terres de l'Ebre

imatge de la pantalla de Tortosa
imatge de la pantalla de Tortosa

El 10 d’octubre va sortir al mercat Belly Run Terres de l’Ebre, un joc de plataformes de tipus Arcade on el personatge principal, Paco lo Panxut, recorre alguns dels espais més singulars dels municipis de les Terres de l'Ebre.

 

Poc més d’una setmana més tard, molts xiquets i xiquetes i joves del territori s’han descarregat l’aplicació al seu mòbil o tauleta o al dels seus pares i han començat a jugar-hi. De fet, en les primeres 24 hores es van assolir les 6.000 descàrregues i, d’esta manera, el joc es va situar en tercera posició en el rànquing mundial de videojocs arcade de l’Apple Store, per damunt de clàssics com el Candy Crash.

 

Algunes de les descàrregues s’havien registrat en països com el Japó i els Estats Units, segons els indicatius de l’URL.

Dilluns passat, 15 d’octubre, l’app havia superat les 10.000 descàrregues, i dimecres, les 10.600 (6.340 descàrregues en el sistema operatiu IOS i 4.280 en Android), amb 1.480 jugadors actius a través de Facebook. .“Per a entrar en estes llistes privilegiades, des d'Apple, exigixen arribar a uns mínims difícils d’aconseguir. Ens falten, encara, més estadístiques per a analitzar, però ja podem dir que el projecte ha estat un èxit”, va declarar Josep Piñol, emprenedor ebrenc.

En els darrers dies, l’empresa impulsora ha començat a fer promocions per a estimular encara més l’eclosió. Per exemple, el diumenge, 14 d’octubre, es va regalar una Play Station al jugador que més havia puntuat en la pantalla de Poble Nou del Delta, i este dimecres, dia 17, es va regalar un Samsung Galaxy S8. 

 

un moment del Ral·li de Paco lo Panxut.

 

Trenta-sis pobles ebrencs

En el joc, el jugador ha de superar els nivells ambientats en 36 poblacions ebrenques i afrontar els reptes que se li proposen.

Es tracta d’una app gratuïta per a mòbil i tauletes iOS i Android impulsada per l’empresa ebrenca EAAPP Entertainment S.L, dels emprenedors Josep Piñol i Josep Adell. L’app gratuïta personalitza les poblacions amb un disseny capa 2D —amb programació de Josep Rodríguez Amarità i disseny de Laia Rodríguez Amarità— i està pensada per a la promoció cultural i turística del territori.

 

És el primer cop que un joc per a mòbil recrea costums, tradicions i patrimoni arquitectònic amb una usabilitat adaptada als nous temps. Cada població te la seua pròpia música en format 8 bits adaptada pel músic David Mauri. La majoria dels temes són jotes populars, tot i que artistes ebrencs han cedit algunes cançons per a ser incorporades al joc. És el cas del cantant Joan Rovira que, amb la cançó ‘M’agrada’, posa la música al nivell del joc que transcorre a Camarles, el seu poble de naixement. Al mateix temps, mentre el jugador passa per l’Ametlla de Mar pot escoltar La Farola de Miquel del Roig, i Panxampla de Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries és la banda sonora d’Alfara de Carles. A Sant Carles de la Ràpita, el grup Equus ha cedit el seu tema Lo barri del Xicago.


Després de dos anys de faena, la sortida al mercat d’este producte s’ha celebrat amb un Gran Ral·li del personatge protagonista del videojoc: Paco lo Panxut. 

 

Un ral·li per a començar

El mateix dimecres 10 d’octubre, Paco va esdevenir un personatge de carn i ossos que, amb el seu  cotxe 4L, va recórrer els municipis per on transcorre el videojoc, en una mena de gimcana durant la qual va saludar les autoritats i veïns de cada poble. Les poblacions que servixen de decorat del videojoc són: Alcanar; Alfara; Amposta; Ascó; Benifallet; Camarles; Darmós; Deltebre; el Perelló; Freginals; Garcia, Godall, Jesús, l’Aldea, la Serra d’Almos; la Torre de l’Espanyol; Llaberia; Masdenverge; Pinell de Brai; Poblenou del Delta; Prat de Compte; Rasquera; Riba-Roja d’Ebre; Roquetes; la Ràpita; Sant Jaume ; Santa Bàrbara; Tivenys; Tivissa; Tortosa; Vinebre i Xerta. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article