HomeSense categoriaTrens Dignes exigix una proposta concreta de freqüències de tren i una...

Trens Dignes exigix una proposta concreta de freqüències de tren i una estació d’autobusos a l’Aldea

La Plataforma Trens Dignes a les Terres de l’Ebre i el Priorat exigix als líders polítics ebrencs, càrrecs locals i de la Generalitat, que facen valer una proposta concreta que beneficie el territori de freqüències i serveis ferroviaris per al corredor mediterrani del tren un cop entre en funcionament, se suposa que de forma imminent, la variant amb doble via entre Vandellòs i Tarragona.

El grup de pressió els ha demanat esta setmana que acorden i signen amb el Ministeri de Foment una proposta dels serveis ferroviaris de llarga distància que necessita el territori, que dixarà de tindre parada d’Euromed (o de tren d’altes prestacions homologable) una volta s’òbriga la nova variant. A més a més, demanen a la Generalitat que faça valer les competències que té en regionals i rodalia. Alerten que cal que des de les Terres de l’Ebre es fixen les condicions de l’oferta ferroviària desitjable per a tenir una millor relació amb Tarragona i Barcelona, tal com ja han fet les principals ciutats del Camp de Tarragona, i no esperar a anar a remolc de la realitat. “Volem discutir-ho ara i no pas després. Allò urgent són les freqüències i els horaris amb el desdoblament. Se’ns parla de 12 freqüències diàries per sentit amb Barcelona [quatre directes i vuit passant per Tarragona, com ja va anunciar fa mesos l’alcaldessa de Tortosa i exdiputada Meritxell Roigé], però no hi ha concreció i no sabem els horaris”, lamenta el portaveu de Trens Dignes i exsecretari general de CCOO a les Terres de l’Ebre Josep Casadó.

 

Segons la proposta traslladada per Roigé, a més, les estacions de l’Ampolla i l’Ametlla-Perelló-Deltebre perdrien dos freqüències diàries per sentit, i tot i que l’executiu ha transmès a Trens Dignes, de forma genèrica, que no es perdrà cap freqüència, ningú ho ha argumentat amb números concrets. En qualsevol cas, un sector de Trens Dignes considera que pagaria la pena que algunes estacions perden serveis, quantitativament, en favor d’un servei més ràpid d’interès territorial, que permetés a l’Ebre esdevenir “una corona virtual de Barcelona” on es pogués viure i treballar a la capital catalana o a l’inrevés, segons el també portaveu i exsecretari general d’UGT al territori Wifredo Miró. També consideren que per a aconseguir una capil·laritat adient del transport públic el que caldria és que este trànsit local ferroviari perjudicat per la imminent doble via al corredor mediterrani es reforcés amb més serveis d’autobús i amb una estació ferroviària de l’Aldea efectivament intermodal, per a la qual cosa reclamen que s’hi faça allà mateix un gran aparcament i una estació de busos.

 

 
Enquesta “innecessària”

Trens Dignes es va reunir este dimecres amb la majoria d’agents que integren la Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre, i va rebre de part de l’organisme el compromís de fer-los arribar la proposta d’horaris al més aviat possible. En qualsevol cas, la plataforma lamenta que la Taula de Mobilitat s’haja centrat a encarregar una nova enquesta de mobilitat sense resoldre de forma efectiva els problemes que ja se sap que llasten el transport públic al territori. Casadó ha reiterat que l’enquesta de mobilitat del 2006, que va fonamentar el Pla director de mobilitat de les Terres de l’Ebre del 2010, ja identificava aquells problemes pendents de resoldre. 

Leonor Bertomeu
Leonor Bertomeu
periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 9 = 10

Últimes notícies