El nou pla de mobilitat d’Amposta podria invertir el sentit de l’avinguda la Ràpita

La Policia Local d’Amposta proposarà que el nou Pla de mobilitat, que es redactarà durant el primer semestre del 2019, redirigisca el trànsit des dels accessos de la ciutat cap al centre, i que l’avinguda la Ràpita, el principal eix viari i comercial de la ciutat, canvie de sentit de circulació.

per Andreu Prunera

Terres de l'Ebre, Edició Paper Setmanari l'Ebre

El nou pla de mobilitat d’Amposta podria invertir el sentit de l’avinguda la Ràpita
El nou pla de mobilitat d’Amposta podria invertir el sentit de l’avinguda la Ràpita

El govern municipal d’Amposta abordarà durant el primer semestre del 2019 la redacció d’un nou Pla de mobilitat per a reordenar el trànsit a la ciutat.

Un dels principals canvis que podria comportar el nou Pla és el canvi de sentit d’alguns dels principals eixos viaris de la ciutat, com són l’avinguda la Ràpita o el carrer del Grau, amb l’objectiu “d’atraure cap al centre tot el trànsit”, ha avançat el nou cap de la Policia Local, Josep Massana, en una entrevista a Canal Terres de l’Ebre. “Una de les mancances que hem detectat a Amposta és que els principals accessos de la ciutat escupen el trànsit cap a la perifèria”, explica Massana.

 

Així els vehicles que accedeixen per la C-12 i el carrer del Grau són desviats cap a les Quintanes, i els vehicles que entren pel pont Penjant i l’avinguda Alcalde Palau es desvien cap al Grau. Per Massana, això és un error, i per això proposa que en el nou Pla s’invertisca el sentit de circulació de l’avinguda la Ràpita perquè siga una via d’entrada al centre comercial de la ciutat. “Plantejarem la possibilitat d’invertir l’avinguda la Ràpita en direcció a l’avinguda Sebastià Juan Arbó i que el carrer del Grau siga també una via d’entrada a la ciutat, habilitant el carrer Buenos Aires, de sortida”. Així un vehicle que entrés a Amposta per la C-12 podria accedir directament al centre de la ciutat baixant pel Grau i per l’avinguda la Ràpita.

 

Grau ha explicat que en cas d’invertir la circulació a l’avinguda la Ràpita, l’avinguda Barcelona es convertiria en unidireccional, i deixaria espai per a la construcció d’una xarxa de carril bici, ara pràcticament inexistent  a la ciutat. “Són mesures que es tiraran endavant sempre que els ampostins i les ampostines hi estiguen d’acord”, ha assegurat Massana, que no descarta que hi puga haver un procés participatiu per a avalar el nou Pla de mobilitat.


Massana ha explicat que la redacció del nou Pla de mobilitat hauria d’estar enllestit durant el primer semestre del 2019. n

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article